Dost Siteler



AVANS AYARININ ÖNEMİ VE YAPILIŞI

AVANS AYARININ ÖNEMİ VE  AYAR NASIL YAPILIR?

Üst ölü nokta’dan sonra patlama basıncının etkisinin görülebilmesi için ateşlemenin piston üst ölü noktaya gelmeden önce yapılması gerekir.
Bu nedenle ateşleme noktası sabit olarak ayarlanamaz. Alt ve üst devirlerde motordan maksimum gücü alabilmek için derece olarak verilmesi gereken erken ateşleme ayarına ateşleme avansı denir.
 
Statik avans ve dinamik avans ayarı olarak ikiye ayrılır. Statik avans rölantide motorun düzgün çalışması için yapılır. Yapılan ayarlar motorun devir çevire bilmesi içinde önemlidir.
 
Dinamik avans, değişen devir sayısına ve rakıma göre(yüksek devirler için) vakum avans tertibatı ,mekanik avans tertibatı ve elektronik avans ecu kontrollü olarak otomatik ayarlanır.

Vakum avans ve mekanik avans tertibatının düzgün olarak çalıştığı kontrol edilmelidir. Kontrollerin ve avans ayarının, AVANS TABANCASIYLA tam olarak sıfır hata ile yapılması gerekir. Elle ayarlanan ayarlar kesin olarak yanlış ve hatalı olarak ayarlanmaktadır.

AVANS AYARININ ÖNEMİ

Ateşleme zamanı gecikiyor ise maksimum yanma basıncı, verilen ateşleme avans derecesinden sonra oluşur. Silindir içindeki basınç düşer, motor gücünün düşük olmasına ve fazla yakıt tüketimine sebep olur.

Ateşleme zamanı çok avanslı ise bu durumda silindir içinde ateşleme yapılmadan yakıtın kendiliğinden yanmasına veya vuruntulu çalışmaya sebep olur. Bu durumda  subapların ve pistonların yanmasına sebep olur.

 

AVANS AYARI NASIL YAPILIR

Motor çalışma sıcaklığına gelene kadar ısıtılır.( 80-90 derece arası ) Varsa platin ayarı ve rölanti ayarı yapılır.Vakum avans tertibatı varsa hortumu sökülür karbüratörün hava almaması için sökülen hortumun ucu kapatılır.
Avans tabancasının mavi ucu 1.silindirin buji kablosuna,kırmızı ucu akünün artı kutup başına,siyah ucu akünün eksi kutup başına bağlanır.

Motor rölantide çalışırken avans tabancasından çıkan ışık yandığı an motor üzerinde bulunan avans işaretleri birbiriyle çakışmalıdır.Motor rölantide çalışırken avans tabancasından çıkan ışıkla,motor üzerindeki avans işaretlerinin durumu net şekilde gözükür.

Avans ayarında bozukluk varsa motor üzerindeki avans işaretleri birbiriyle çakışmaz.ayarı yapmak için distribütör alt kısmında bulunan sabitleme somunu gevşetilir.

Distribütör çevrilerek avans işaretlerinin birbiriyle çakışma durumuna geldiği an distribütör sabitleme somunu sıkılır ve ayar tamamlanmış olur. Yüksek devir avansı ise motor yüksek devire çıkarılarak araç kataloğundaki değerde olup olmadığı kontrol edilir. Araba marka ve modeline göre avans değerleri farklılık göstere bilir. Motorda üzerinde bulunan mekanik yada vakum avans tertibatlarınında kontrolleri yapılmalıdır.

 

 
Sosyal Ağlarda Paylaş :
Paylaş Tweetle Google+ Digg

13 yorum:

  1. S.aleykum aracım 2002 clio giderken birden bire bütün elektrik kesiliyor araçda sebebi. Ne olabilir saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam 2002 model Renault Clio aracınızda kısa devre durumu,kontakta sorun yada şarj dinamosunda veya akü'de sorun olabilir.Gereksiz masraf yapmamak için öncelikle şarj dinamosunun ve akü'nün test edilip kontrol edilmesi doğru olur.Şarj dinamosunun diyotlarında yada konjektöründe sorun olabilir.Diğer olasılık özellikle role'lerde (far rolesi gibi) kısa devre durumu söz konusu olabilir.Oto elektrikcinin ön kontolleri yapmasında fayda var.Saygılar

      Sil
  2. Slm bende opel Corsa c 1.4 benzinli lpg li araç var araçta sıkıntı şu araçta çok acayip titreme var ama sogukken hiç bişey yok sıcak olduğu zaman tekliyo gaz yemiyo rolantide de STOP edecekmis gibi oluyo ama STOP etmiyo bide araç çekiden düşüyo yani kısacası yakıt bitiyomuş gibi tekliyo gaz tepki vermiyo tepki verince de birden firliyo sizce sorun nedir teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Opel Corsa 1.4 Lpg 'li aracınızın lpg ayarının öncelikle kontrol edilmesi doğru olur.Sorun devam ederse oksijen sensörünün temizlenip kontrol edilmesi uygun olur.Saygılar

      Sil
  3. Slm benim aracım 2001 palio 1.4 el aracimin egzoz boğazı değişti daha sonra egzoz contasini yakmak için yüksek devirde 5 dak çalıştırdı.sonraki gün arabayi calistirdigimda araç 3000 devire yakin bi yerde pat dedi sanki arabaya biri vurdu.daha sonra arada sirada yapiyor. Egzozcuya gittim bizlik durum yok dedi gaz ayari yaptir dedi yaptırdım geçmedi.hâlâ yolda arac dolu iken ya da 5. Vites 3000 devir civarinda yine arada biri vurmus gibi pat diye egzozdan atiyor. Hatta arabayi yeni stop ettigimde sonradan bir kac kere paat etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Taner Bey,2001 model Palio 1.4 El aracınızın ateşleme sistemindeki parçaların kontrol edilmesinde fayda var.Ara sıra yakılamayan yakıt egzosun içinden geçerken egzosun sıcaklığıyla patlıyor olabilir.Özellikle bujilerin kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  4. İyi günler bende 1.4 Kango var hiç tüp takılmadı aracım uzun yolda 100km hızlara gitsem birden yığılma yapıp stop ediyor biraz dinlendirdikten sonra normale dönüyor ama on km sonra yine aynısını yapıyor ateşleme sistemi komple değişti sorun çözülmedi krank sensörü oksijen sensörü bobin benzin hortumları benzin motorlu ve şamandıra değişti sorun hâlâ çözülmedi

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Ferdi Bey,Renault Kangoo 1.4 Benzinli aracınızın manyetik kaptör'ün ve bağlı bulunduğu soket ve bağlantı kablolarının kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ferdi bey aynı sorun bende de vardı,sol şeritten son sürat giderken araç birden yığılma yapıyordu ve sonradan da stop ediyordu.gitmediğim usta kalmamıştı, en son disbiratörün üstündeki soğutucuyu değiştirdim kibrit kutusu kadar bi parça ve sorun düzeldi.

      Sil
  6. Merhaba
    Bende 1994 model 1.5 el otomatik vites Honda Civic var.distiributor değişti avans ayarı 3 kez yapıldı fakat önceki performansi alamıyorum. Araba gaz yemiyor gibi.neden olabilir.yarsimci olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özgür Bey,1994 model Honda Civic Otomatik vites aracınızın karbüratörünün temizlenip,ateşleme sistemindeki parçaların ve ateşleme gücünün kontrol edilerek hava filitresi yenilendikten sonra gaz ayarının ve avans ayarının tekrar kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil
  7. Merhaba 2004 Peugeot partner 1.9 aracımın mazot pompası tamir edildi ve tamir edildikten sonra ilk çalışmasında gürültülü,gec ve sarsıntılı çalışıyor.Hatta bazen devir dusuyor stop ediyor.Ama genellikle devri yüksek çalışıyor ve çok yakıyor.Pompa tamir görmeden önce böyle bir sıkıntı yoktu.Sorun neden kaynaklıdır?Ne yapılması gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa Bey,2004 model Peugeot Partner 1.9 Dizel aracınızın mazot pompasının basıncının ölçülüp değerin kontrol edilmesi gerekli.Daha önce tamir yapılan yerde kontrol edilmesi doğru olur.Saygılar

      Sil

Popüler Yayınlar